تیتر خبرها
دانلود اس پی اس اس 28

ویژگی های جدید و فوق العاده SPSS 28

ویژگی های جدید و فوق العاده SPSS 28

یکی از مهمترین و پایه ای ترین دوره های رویکرد کمی مدرسه پژوهش (آکادمی تحلیل آماری) دوره SPSS است. بعد از ناموفق بودن نسبی ورژن 27 نرم افزار و عدم استقبال محققین از این ورژن و باقی ماندن افراد در ورژن 26، در ماه اخیر آی بی ام از نسخه جدید این نرم افزار یعنی SPSS 28 رونمایی کرد. این ورژن علاوه بر افزایش بهبود عملکرد و سرعت در قالب 64 بیتی آن، با چند سوپرایز فوق العاده محاسباتی کاربران خود را غافلگیر کرده است که در این مقاله به مهمترین آن ها اشاره می کنیم.

  1. متاآنالیز(فراتحلیل)

اکنون که درگیر برگزاری دوره های مقاله نویسی در قالب فراتحلیل و انواع دیگری از کار با داده ها ثانویه هستیم و کلاس ها بسیار کاربردی و جذاب جلو می رود، حتما این ویژگی کاربران آکادمی تحلیل آماری را به وجد می آورد

  1. ویژگی محاسباتی آماری جدید فراتحلیل بر روی داده های پیوسته
  2. ویژگی محاسباتی آماری جدید فراتحلیل بر روی داده های دو وجهی باینری
  3.  کار بر روی داده های  خام،
  4. کشف تعدیلگر و متا رگرسیون
  5. محاسبات فرمولی مختلف برای اندازه اثر ها
  6. نمودار های زیبا برای انجام یک فراتحلیل استاندارد
  7. بررسی ناهمگنی مطالعات
  8. بررسی سوگیری ها

 

این موارد بخشی از یک قسمت تمام عیار برای انجام مطالعات مرور سیستماتیک با نرم افزار بروز SPSS 28 است.

 

2. Statistics Workbook

یک پیشرفت کلیدی در آخرین نسخه SPSS، معرفی حالت Workbook اختیاری است. این یک رویکرد نوت بوک مانند برای کار با پنجره خروجی در همان پنجره را امکان پذیر می کند. کاربران می‌توانند روش کار را تغییر دهند و آزمون ها را مجدداً اجرا کنند تا خروجی‌های خاص و جدید را دوباره به‌روزرسانی کنند و در نتیجه از حذف محتوای خروجی قبلی اجتناب کنند. گزینه Workbook در زمان و ایجاد یک خروجی استاندارد کمک شایانی می کند.

 

3. نقشه های رابطه ای(مدل های تفسیری و ساختاری)

یک قابلیت تجسم و ایجاد نقشه بصری برای داده ها است. . نقشه‌های رابطه ای برای نشان دادن و تفسیر این است که چگونه مقادیر متغیرهای مختلف با یکدیگر مرتبط هستند، دقت شود این ارتباطات می تواند در قالب مسیر های ضخیم یا نازک بین عوامل کلیدی باشد که پیش از این در مطالعات مقدماتی بدست آمده است و در قالب مدل های تفسیری و ساختاری ارائه می شود. به توعی می توان بصورتی کاملتر فرایندی که در نرم افزار micmac انجام میدادیم و در کلاس های آموزش داده شده بود در اینجا انجام دهیم.

 

4. ویرایشگر جدول کناری

اکنون با معرفی Side-Pane Table Editor ویرایش جداول آسان تر شده است. هنگامی که کاربران روی خروجی جدولی دوبار کلیک می کنند، ویرایشگر ظاهر می شود که یک پانل کناری را نمایش می دهد و تغییر خصوصیات سلول یا جدول را با کلیک کمتر ساده تر می کند.

 

5. دسترسی با کنتراست بالا

IBM SPSS Statistics v28 اکنون از حالت کنتراست بالا در ویندوز پشتیبانی می کند. کاربران مک همچنین می‌توانند این حالت را با باز کردن System Preferences، کلیک کردن روی Accessibility، و کشیدن نوار لغزنده Display Contrast به سطح مورد نظر برای تنظیم کنتراست فعال کنند.

 

 

6. تحلیل توان آزمون

پیش از این در کلاس های تعیین حجم نمونه با روش علمی با تحلیل power یا توان آزمون آشنا شده ایم. می بینیم که همانطور که در کلاس ها گفته شد اکنون زمان خداحافظی با روش های تعیین حجم نمونه مانند کوکران و کرچسی و مورگان است(مرادی و میرالماسی، 2020، 49). با در نظر گیری این پنجره یا دیالوگ می توان عملا ورود به تحلیل ها بر اساس توان آزمون را تثبیت شده در نظر گرفت.

7. آژمون های نسبت

روش آمار نسبت به کاربران اجازه می دهد تا آمار نسبت های دو متغیر را محاسبه کنند. این یک روش متداول برای تحلیلگرانی است که با برنامه های ارزیابی دارایی کار می کنند و علاقه مند به محاسبه نسبت ارزش تخمینی دارایی به قیمت های فروش هستند. خوشبختانه این روش در IBM SPSSS Statistics v28 بسیار پیشرفته و بهبود یافته است.

این نسخه را در چند روزآینده و مثل همیشه به عنوان اولین سایت و مرجع پژوهش تخصصی در ایران برای دانلود و نصب در اختیار عزیزان میگذاریم. ورژن های قبلی در نرم افزار به صورت نصب ساده و با راهنما وجود دارد. لطفا از کرک های خطرناک که اطلاعات شما را سرقت می کند استفاده نکنید

نسخه spss 28  در سایت در قسمت نرم افزار ها با آموزش تصویری نصب آن قرار گرفت

دکتر آیدا میرالماسی و دکتر محسن مرادی

 

از کپی کردن مطالب سایت یا کانال بدون ذکر منبع خودداری شود.

آدرس کانال تلگرام: https://telegram.me/analysisacademy

آدرس پیج اینستاگرام   https://www.instagram.com/analysisacademy

 

خواندن مطالب زیر به عزیزان توصیه می شود.

درباره ی admin

4 دیدگاه

  1. سلام امکانش هست که آخرین نسخه مک رو هم بگذارید؟

    • متاسفانه من چون مدرس رسمی اونجا هستم همیشه تعدادی محدود به من برای عزیزان دوره هام داده میشه. ده کد برای مک هم داده بودند که در اختیار قرار گرفت و تمام شد. شرمنده

  2. سلام
    خواهش میکنم یکی به من بگه که حروف معنی داری در نرم افزار SPSS برای مقایسه میانگین ها وجود داره؟
    اگه حروف معنی داری وجود داره کدوم قسمت نرم افزار است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *