تیتر خبرها
free book

سایت های مهم دانلود رایگان کتاب برای تحقیق

سایت های مهم دانلود رایگان کتاب برای تحقیق

دانشجویان(به خصوص محققین عزیز آکادمی تحلیل آماری ایران) مجموعه بزرگی از افراد کشور هستند که به مطالعه کتب تخصصی رشته خود احتیاج دارند و یکی از مسائلی که با آن درگیرند، پیدا کردن کتاب های تخصصی شان از بین تنوع بالای کتاب های دانشگاهی می باشد که این موضوع با سایت های آنلاین که کتاب های دانشگاهی را به تفکیک رشته های گوناگون گروه بندی کرده و انواع کتاب ها را در دسترس کلیه دانشجویان قرار داده به آسانی حل شده است. از آنجایی که کتاب های دانشگاهی رشته های گوناگون بسیار حائز اهمیت هستند، ناشران بسیاری در حوزه نشر و پخش کتب دانشگاهی در بازار رقابت می کنند

اما با توجه به هزینه بالای دریافت این کتاب‌ها از سایت‌های خارجی از قبیل آمازون برای محققین عزیز، استفاده از منابعی که این کتاب‌ها را به صورت رایگان در اختیار ما قرار می‌دهند (سایت دانلود کتاب خارجی)، راه مناسبی است. دانلود رایگان کتاب و در واقع دانلود کتاب دانشگاهی و دانلود کتاب علمی در بعضی سایت‌های رایگان دانلود کتاب امکان‌پذیر است و فقط باید آن‌ها بشناسید. اگر شما هم به دنبال یافتن سایت‌هایی جهت دانلود کتاب دانشگاهی مد نظر خود یا دانلود کتاب علمی خاصی هستید، این مطلب پاسخی برای نیاز شماست.

 

  • سایت FreeBookSpot

یکی از بهترین‌ سایت های دانلود رایگان کتاب خارجیسایت FreeBookSpot است. این وبگاه، مجموعه عظیمی از کتاب الکترونیکی رایگان در بیش از ۱۰۰ زمینه موضوعی مختلف برای کاربران فراهم کرده است. حدود ۴۵۰۰ کتاب الکترونیکی در موضوعات برنامه‌نویسی، مهندسی، ستاره‌شناسی، داستانی، علمی و … در این سایت موجود است. در این وبگاه دانلود کتاب‌ بدون نیاز به ثبت‌نام امکان‌پذیر است و شما می‌توانید کتب را بر اساس عنوان، نام نویسنده، شابک و زبان جستجو کنید. در این سایت بخش‌هایی با عنوان پرطرفدارترین کتب و آخرین کتب دانلود شده نیز موجود است.

 

  • سایت LibGen

شما می‌توانید کتاب‌های مد نظر خود را از سایت LibGen به آدرس gen.lib.rus.ec دانلود نمایید. تقریباً هر کتاب علمی و دانشگاهی را می‌توانید در اینجا بیابید. مخصوصا اگر یکی دو سالی از انتشار آن گذشته باشد.

با داشتن نام کامل کتاب، نام نویسندگان یا شماره بین‌المللی کتاب می‌توانید از این سایت کتاب‌های تخصصی خود را دانلود کنید. فرمت کتاب‌های موجود در این کتاب pdf یا djvu بوده و برای نمایش کتاب دریافتی ممکن است به نرم‌افزار مخصوص نیاز داشته باشید. دانلود کتاب دانشگاهی و دانلود کتاب علمی از این سایت معمولاً رایگان است.

 

  • سایت Scribd

دیگر سایت دانلود رایگان کتاب خارجی Scribd است. این سایت در واقع یک سایت اشتراک‌گذاری فایل‌های مختلف می‌باشد. شامل بیش از ۱ میلیون کتاب دیجیتال و کتاب صوتی از بیش از ۱۰۰۰ ناشر می‌باشد. علاوه بر این، بیش از ۶۰ میلیون انواع مدارک اعم از کتب غیرداستانی، حل‌المسائل و راهنماهای آموزشی، مجلات، مقالات علمی پژوهشی، کتاب صوتی، اسناد و مدارک، روزنامه‌ها و مجلات، مقالات و مطالب خبری، بروشورها، اسناد حقوقی و تجاری، اسناد دولتی، کمیک‌ها، خاطرات، نامه‌ها، ارائه‌ها، نوشتارهای خلاقانه، فرم‌های حقوقی، نقشه‌ها، نشریات ادواری، گزارشات، تحقیقات علمی، رزومه‌ها و سی وی‌ ها، نقد و بررسی‌ها، سخنرانی‌ها، تألیفات و کارهای درسی و را دربرمی گیرد. این وبگاه شامل بیش از ۸۰ میلیون کاربر از بیش از ۱۹۴ کشور است. دارای نرم‌افزارهای مخصوص رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند و تبلت های آندرویدی و IOS، کیندل فایر، NOOK می‌باشد. فرمت فایل های موجود در این سایت بسیار متنوع است مانند PDF، Excel، Word، PPT، txt و …

 

  • سایت BookSee

یکی دیگر از سایت‌های معتبر برای دانلود کتاب های علمی و دانشگاهی، سایت BookSee به نشانی booksee.org است. از طریق این سایت نیز می‌توانید با داشتن نام کتاب مد نظر خود، کتاب‌های تخصصی علمی را دانلود نمایید. بانک داده این سایت شامل نزدیک به ۲٫۵ میلیون کتاب الکترونیک است. سایت booksee.org هم نسخه دسکتاپ و هم نسخه موبایل دارد و کار کردن با آن در دستگاه‌های موبایل نیز میسر است. دانلود کتاب علمی و دانلود کتاب دانشگاهی از سایت booksee.org نیز رایگان است.

 

  • سایت BookYards

سومین سایت معتبر برای دانلود کتاب‌های انگلیسی علمی، سایت BookYard به نشانی bookyards.com است. این سایت بانک داده ای شامل ۲۳۰۰۰ کتاب الکترونیکی دارد و این تعداد کتاب روز به روز به کمک مخاطبان سایت در حال گسترش است. دانلود کتاب های مختلف اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی از این سایت رایگان بوده و امکانات دیگری از قبیل دانلود نرم‌افزارهای موبایل رایگان نیز دارد.

 

  • سایت DOAbooks

سایت DOABooks به نشانی doabooks.org محلی برای دسترسی به کتاب‌های آزاد است. این سایت در حقیقت یک دایرکتوری با دسترسی همگانی به کتاب هاست. افرادی که کتابی برای انتشار دارند به این وب سایت برای انتشار کتاب خود اعتماد می‌کنند و مخاطبان نیز می‌توانند از این سایت نسبت به دانلود کتاب دانشگاهی مد نظر خود اقدام کنند. اگر به دنبال دانلود کتاب از یک منبع رایگان هستید، این سایت جای خوبی برای نیاز شماست زیرا بانک داده این سایت شامل ۱۱۰۰۰ کتاب است و امکان دانلود کتاب را برای شما فراهم کرده است.

 

  • سایت BookBoon

سایت BookBoon به نشانی bookboon.com دایرکتوری بسیار بزرگی از کتب الکترونیکی قابل دانلود در زمینه‌های مختلف علمی از قبیل مهندسی کامپیوتر و آی تی، آمار و ریاضی، علوم طبیعی، برنامه‌نویسی، مهندسی، مدیریت و حسابداری است و دانشگاهیان محترم می‌توانند کتاب مد نظر خود را به راحتی از آن دریافت کنند. همچنین لیستی شامل محبوب‌ترین کتب از نظر کاربران در سایت موجود است که می‌تواند راهنمای کسانی باشد که قصد ترجمه کتاب دارند. البته این سایت در کنار لیستی از کتاب‌ها که امکان دانلود رایگان کتاب برای آن‌ها فراهم شده است، بخشی از کتاب‌های خود را نیز به صورت اختصاصی برای اعضا منتشر می‌کند.

خواندن مقالات زیر به شما حتما پیشنهاد می شود:

 

150 ابزار آنلاین بسیار ضروری برای هر پژوهشگر

بهترین اپلیکیشن سرچ یا جستجو مقالات

آموزش پیدا کردن پرسش نامه استاندارد بصورت رایگان و ساده

 

از کپی کردن مطالب سایت یا کانال بدون ذکر منبع خودداری شود.

آدرس کانال تلگرام: https://telegram.me/analysisacademy

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *