تیتر خبرها
Futures_Studies_ANALYSISACADEMY

دانلود کتاب آینده پژوهی در جهان 

دانلود کتاب آینده پژوهی در جهان

بسياري از حوادث و رويدادهاي آينده قابل پيش بيني و انقياد هستند. دخالت انسان در اين روند موجبات تغيير و تحولات مطلوب را ايجاد خواهد كرد. اما در اغلب موارد اشتغال به زمان حال و تلاش در جهت رفع مشكلات موجود، مانع از آن مي شود كه مديران و تصميم گيرندگان به آينده بيانديشند؛ حال آنكه مشكلات كنوني ناشي از عدم شناخت آينده اي بوده است كه اينک “زمان حال” ناميده مي شود. به بيان روشن تر، بحران ها و مشكلات كنوني، موجه ترين دليل براي انديشيدن پيرامون درباره ي آينده است. ناگفته پيداست كه بحران هاي امروز نتيجه ي قهري نپرداختن به موانع و مشكلات، قبل از بروز آنها به شكل بحران است.

عامل ديگري كه پرداختن به آينده را اجتناب ناپذير مي سازد، در سرعت تحولات نهفته است. تحولات حيرت آور عصر حاضر، ناشي از دگرگوني هاي شگفت در حوزه ي فناوري و روند شتابناک جهاني شدن مي باشد. شايد تحول در فناوري عمده ترين نقش را در ايجاد چنين فضايي ايفا مي كند، زيرا تحول فناوري به مثابه تغيير در شئون و ابعاد مختلف زندگي است. بايد توجه داشت كه حضور عاملانه در روند تحولات آينده، كاهش تهديدات و افزايش فرصت ها و گزينه ها، نيازمند رويكردي آينده پژوهانه است كه امكان كنش گري در رخدادهاي آينده را فراهم مي سازد.

در کتاب حاضر که برای محققین برای دانلود رایگان قرار داده ایم علاوه بر آشنایی با بحث آینده پژوهی، مسئله و ضرورت آن، مولفه های مختلف تعیین کننده عوامل کلیدی آن، به عنوان مثال به بحث آینده پژوهشی در کشور های مهمی مثل فرانسه، انگلیس، آمریکا، سوئد و …. پرداخته شده است که هم به عنوان مثال هایی برای محققین این حوزه می تواند مورد مطالعه قرار گیرد و از طرف دیگر موجب افزایش تحقیقاتی از این دست را در کشورمان خواهد شد. از طرفی عزیزانی که تمایل به شرکت در دوره های آینده پژوهشی با میک مک و یا سناریو نویسی را در آکادمی تحلیل آماری دارند تا حدی با این مفاهیم آشنا شوند. کتاب مربوطه توسط جمعی از نویسندگان با نظارت آقای سید یونس ادیانی در 1485 صفحه در سال 1397 چاپ شده است و کتابی جدید در این عرصه می باشد و از آنجا که در اینرنت توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به رایگان منتشر شده ما هم در اختیار عزیزان قرار می دهیم. کتاب آینده پژوهش در جهان را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.

کتاب آینده پژوهی جهان

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *