تیتر خبرها

اسکنرهای الکترونیکی در تحقیقات بازاریابی

یکی دیگر از منابع صنفی برای داده های ثانویه اسکنرهای الکترونیکی است. سه نوع عمده از اسکنرهای الکترونیکی عبارتند از:

1-داده های پیگیری حجم فروش: داده هایی است که به صورت یکنواخت و مستمر از دستگاه های الکترونیکی ای که در صندوق سوپرمارکت ها و فروشگاه ها نصب شده است، جمع آوری می شود. این داده ها، اطلاعاتی را درباره مقدار حرید هر مشتری، محصولات و خدمات خریداری شده، برند خریداری شده، قیمت و غیره فراهم می آورد.

2-پانل های اسکنر با تلویزیون کابلی: شیوه پیشرفته دیگری است که به وسیله تکنولوژی مخابراتی و دستگاههای اسکن اجرا می شود. در این شیوه، هر یک از اعضای پانل خرید در شبکه تلویزیونی خاصی مشترک می شوند و از طریق آن شبکه تلویزیونی، تبلیغاتی خاصی را دریافت می کنند. به این صورت رفتار خرید آنها با تبلیغات خاصی ترکیب و اثربخشی تبلیغات ارسال شده قابل ارزیابی می شود.

3.پانل های اسکنر: ایراد اصلی داده های پیگیری حجم فروش این است که چون هویت خریداران مشخص نیست در نتیجه نمی توان خصوصیات زمینه ای مصرف کنندگان را استخراج کرد. شرکتهای تحقیقاتی برای رفع این مشکل به هر یک از اعضای پانل خود کارت شناسایی مخصوصی می دهند که به وسیله اسکنرهای الکترونیکی قابل خواندن است. در این شرایط افراد با هر خرید کارت خود را  نیز به صندوقدار می دهند تا علاوه بر جزئیات خریدشان، اطلاعات هویتی شان نیز ثبت و ضبط شود.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *