تیتر خبرها

پیشینه تحقیق در مطالعات کیفی

پیشینه تحقیق در مطالعات کیفی

مرور پیشینه تحقیق، باید دانش شما را نسبت به مطالب مربوط به موضوع و حوزه های مرتبط با آن نشان دهد. پیشینه تحقیق باید چیزی بیش از یک خلاصه صرف از مطالب مرتبط باشد. این قسمت باید دربرگیرنده قضاوت تحلیلی و انتقادی خود شما نیز باشد. مرور پیشینه تحقیق، زمینه را برای موضوع تحقیق شما فراهم می کند و اساس تحقیق را بر تحقیق های پیشین استوار می سازد.

باید بدانید در بیشتر رشته های حوزه تجارت و مدیریت، مقاله هایی که در مجله های دانشگاهی دارای رتبه بالا چاپ می شوند، نسبت به مقاله هایی که در همایش و کتاب ها چاپ می شوند، تاثیر بیشتری دارند. بنابراین شما باید مطالب خود را توسط کارشناسان و صاحب نظران برجسته بیان کنید که در مجله های دانشگاهی معتبر مقاله چاپ می کنند.

اگر قصد دارید از نظریه داده بنیاد استفاده کنید، برخی از نظریه پردازان برجسته معتقدند محقق باید بررسی پیشینه تحقیق را مدتی به تعویق بیندازد و آن را پس از جمع آوری داده و تحلیل آن شروع کند با وجود این توصیه به بررسی نکردن زود هنگام پیشینه تحقیق بیشتر به آن دلیل است که محقق در هنگام تحلیل داده های خود پذیرای ایده های جدید باشد.

به عبارت دیپر هنگامی که در تجزیه و تحلیل داده های خود از نظریه داده بنیاد استفاده می کنید، ایده این است که کدها، دسته بندی ها و مضامین شما باید حاصل تجزیه و تحلیل های خودتان باشد، نه خواندن زودهنگام پیشینه کارهای مشابه که این کار مخالف هدف یک نظریه داده بنیاد است.

از این رو اگر می خواهید از روش نظریه داده بنیاد استفاده کنید میزان جامع بودن پیشینه تحقیق به شما و استاد راهنمایتان بستگی دارد. با وجود این نظر کلی این است که باید کمی پیشینه تحقیق وجود داشته باشد تا بتوان موضوع و پرسش های تحقیق را به طور واضح تعریف کرد؛ حتی اگر این به اندازه بررسی های مرحله های بعد جامع نباشد.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *