تیتر خبرها

آکادمی تحلیل آماری تنها مرکز برگزار کننده دوره های آموزشی MPLUS در ایران

آکادمی تحلیل آماری ایران تنها مرکز برگزار کننده دوره های  آموزشی Mplus در ایران می باشد جهت آشنایی بیشتر با  کارکردهای آموزشی نرم افزار Mplusلطفا مطلب زیر را مرور بفرمایید:

نرم افزار Mplus

Mplus نرم افزاری است که بر اساس تخمین رگرسیون، تحلیل مسیر،تحلیل عاملی اکتشافی، تحلیل عاملی تاییدی ، مدلسازی معادلات ساختاری و مدلهای سری زمانی و با حضور متغییرهای آشکاری که می توانند کمی (پیوسته) ، سانسور شده، باینری (دو وجهی) وترتیبی و همچنین ترکیبی از انواع متغییرها باشند اجرا می گردد. به عبارت دیگر ما زمانی که دارای متغییرهای وابسته باینری دووجهی (اسمی دو وجهی) و یا ترتیبی باشیم برای اجرای مدلهای رگرسیون مجبور بودیم که توسط نرم افزار spss با تعریف مقادیر مجازی یا تصنعی از رگرسیون لجستیک استفاده کنیم دانشجویان عزیز آکادمی تحلیل آماری ایران اطلاع دارند که انجام رگرسیونهای چندگانه با نرم افزار spssشامل محدودیتهای بسیاری از جمله انجام compute متغییرهای آشکار و عدم وجود شاخص های مناسب، همچنین عدم توانایی استفاده از مدلهای ساختاری پیچیده که در آن متغییرها نقش های مختلفی را در مدل طلب می کنند می باشند و همواره این سوال مطرح بود که پس چطور می توان متغییرهای اسمی و یا ترتیبی را در مدلهای معادلات ساختاری وارد نمود از طرفی از محدودیتهای دیگر بزرگ تحلیل عاملی اکتشافی(Efa) با نرم افزار spss این بود که همه متغییرها باید کمی یا پیوسته می بود.

Mothen & Mothen در سال (۱۹۹۷) نرم افزاری را نوشتند که این محدودیتها را برطرف نمود این نرم افزار همان نرم افزار Mplusبود به طوری که شاخص های هر عامل در تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تاییدی و نیز تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری می تواند اسمی، ترتیبی و هم scale باشد و یا حتی ترکیبی از انواع متغییرهای ذکر شده را در تحلیلهای ذکر شده داشته باشیم. ویژگی دیگر در تحلیل های تک متغییره یا چند متغییرهنرم افزارMplus تخمین درست داده های مفقوده یا missing value  است همچنین نرم افزار Mplusتحلیل هایی مثل خوشه بندی داده ها و تحلیل های تعاملی و غیر خطی را توسط روش مشهور حداکثرنمایی انجام می دهد.

اولین ورژن نرم افزار Mplusدر سال ۱۹۹۸ به بازار وارد شد و با استقبال بسیار مناسب از جانب علوم پژشکی، علوم اجتماعی، جامعه شناسی و مدیریت رو به رو شد. در حال حاضر ورژن ۸نرم افزار Mplusیک ماهی است که وارد بازار جهانی شده است این درحالی است Mplus از سال ۲۰۱۲ که ورژن ۷آن وارد بازار شده بود ورژن دیگری ارائه نکرده است.

ویژگی اصلی این نسخه نرم افزار Mplusاضافه شدن تحلیل های سری زمانی به صورت کامل به این نرم افزار است. خوشبختانه این نسخه بر روی کلیه سیستم عاملهای ویندوز مانند XP،۷،۸،۱۰ قابل نصب می باشد . عزیزان با سیستم عامل مک نیز می توانند از نرم افزار Mplus استفاده نمایند. ورژن ۸نرم افزار Mplus در دو نسخه دانشگاهی و دانشجویی وارد بازار شده است که نسخه دانشگاهی نرم افزار Mplus 595 دالار و نسخه دانشجویی نرم افزارMplus195 دلار است که تفاوت آنها در تعداد یوزرهایی است که می توانند از نرم افزار Mplus استفاده کنند و در سایر توانایی های نرم افزار با یکدیگر تفاوتی ندارند. در آینده نزدیک زمان و تاریخ برگزاری دوره نرم افزار Mplus آکادمی اعلام می گردد.

با توجه به نیازشفاف و پاسخ داده نشده دانشجویان دکتری سراسر کشور به آموزش نرم افزار Mplus آکادمی تحلیل آماری ایران از بهار امسال به اولین و عنوان تنها مرکز برگزار کننده این دوره ها اقدام به برگزاری دوره های آموزشی نرم افزار Mplus  با رویکرد نگارش پایان نامه و مقالات isi نموده است:

♨️دوره سه روزه مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار Mplus ورویکرد نگارش پایان نامه و مقالات isi(آکادمی تحلیل آماری ایران اولین و تنها برگزار کننده دوره ای MPLUS در ایران می باشد)
?۲۶،۲۷،۲۸تیرماه
⏰ ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۰:۰۰
? هزینه دانشجویی:۴۰۰هزارتومان(هزینه ثبت نام بدون کارت دانشجویی:۴۵۰هزارتومان)

تاریخ دوره ها

فرم ثبت نام کارگاه

محسن مرادی

استفاده از مطالب سایت و کانال آکادمی تحلیل آماری ایران بدون ذکر منبع غیر قانونی است

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *