تیتر خبرها

معرفی چند پایگاه علمی جهت جستجوی مقاله بیس

معرفی چند پایگاه علمی جهت جستجوی مقاله بیس:

اکثر افرادی که در کلاسهای آکادمی تحلیل آماری ایران حضور می یابند پس از درک اهمیت مقاله های بیس دارای ویژگیهای مورد تاکید دکتر مرادی همواره این سوال را داشته اند که با توجه به رشته های تحصیلی خود در کدام پایگاههای علمی به جستجو مقاله بیس مناسب برای پایان نامه ارشد یا دکتری خود بپردازند لذا در این بخش به توصیف برخی از این پایگاههای علمی به شکل خلاصه پرداختیم:

  • پایگاه Elsevier الزویر برای کلیه رشته ها

پایگاه بزرگ Elsevier یکی از مهمترین پایگاه های نشر منابع دیجیتالی در حوزه های مختلف علوم است. دفتر اصلی این ناشر در کشور هلند قرار دارد. در پایگاه الزوير حدود 2200 مجله علمی در شاخه های مختلف علوم نمایه شده است. همچنین بیش از 25000 عنوان کتاب در این پایگاه قرار دارد. این پایگاه سرویس های مبتنی بر وب متنوعی را ارائه می دهد که مهمترین آنها عبارتند از Scopus (اسکوپوس) و Science Direct ساینس دایرکت.

  • پایگاه Springer اسپرینگر برای کلیه رشته ها

این پایگاه پس از Elsevier بزرگترین پایگاه علمی در جهان است که دفتر مرکزی آن در کشور آلمان قرار دارد. این پایگاه نیز دارای 1900 مجله علمی نمایه شده و 110000 عنوان کتاب در 26 شاخه مختلف علمی است.

  • پایگاه Wiley وایلی برای علوم پایه

دفتر مرکزی این پایگاه در کشور ایالات متحده و در ایالت نیوجرسی واقع است. انتشارات Wiley در سال 2010 میلادی با راه اندازی سرویس مبتنی بر وب خود با عنوان Online Library تعداد 1500  عنوان مجله علمی را نمایه نموده است. همچنین حدود 14000 عنوان کتاب نیز از منابع الکترونیکی و آنلاین این پایگاه به شمار می رود. منابع این پایگاه شاخه های مختلف علوم (فنی، پزشکی و…) را شامل می شود.

  • پایگاه Cabi کابی برای کشاورزی

دفتر مرکزی این موسسه در کشور انگلستان و در شهر آکسفور قرار دارد. این پایگاه معتبرترین پایگاه علمی در موضوع علوم کشاورزی (مهندسی کشاورزی و اقتصاد کشاورزی)، علوم دامی، بیوتکنولوژی و بهداشت و سلامت جهانی است. در این پایگاه حدود 187000 مقاله در زمینه های یاد شده نمایه شده است. همچنین این پایگاه امکان دسترسی به 10 میلیون چکیده مقاله را در موضوعات گفته شده فراهم می سازد.

  • پایگاه Ebsco ابسکو برای کلیه رشته ها

پايگاه اطلاعاتي ابسكو دسترسي به اطلاعات بيش از 10000 هزار نشريه تمام متن به همراه خلاصه و نمايه بيش از 40000 هزار نشريه مختلف علمي را در حوزه‌هاي علوم اجتماعي، علوم انساني، آموزش و پرورش، کامپيوتر، مهندسي، تجارت، مديريت، اقتصاد، مالي، حسابداري، تجارت بين‌الملل، هوش مصنوعي، کشاورزي، و … را مهيا ساخته است.

  • پایگاه ACS آ سی اس برای رشته شیمی

انجمن شیمی ایالات متحده یکی از معتبرترین انجمن های علمی در علم شیمی است که 64 مجله علمی را نمایه می کند. 163 هزار محقق در علم شیمی از سراسر جهان عضو این انجمن هستند.

  • پایگاه IEEE آی تریپل ای برای رشته های برق،الکترونیک، کامپیوتر

این موسسه در سال 1884 میلادی در ایالات متحده بوجود آمد. موسسه مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) دارای سرویس مبتنی بر وب به نام "Xplore" است که در آن 160 مجله علمی در حوزه برق، الکترونیک و کامپیوتر نمایه می شود. در این پایگاه همچنین مقالات بیش از 1200 کنفرانس بین المللی نمایه می شود. ماهیانه حدود 25000 مقاله به مقالات این پایگاه اضافه می شود.

 

  • پایگاه اطلاعاتی اریک ( ERIC)مرکز اطلاعات منابع آموزشی

 اریک مركز منابع اطلاعات علمي و آموزش و پروش مي باشد و نيز يك كتابخانه ديجيتالي آنلاين با اطلاعات گسترده علمي و پژوهشي اين پايگاه امكان دستيابي به اطلاعات را جهت پشتيباني و استفاده از پژوهش ها و در آموزش، تدريس و پژوهش را فراهم مي كند.

درباره ی admin

2 دیدگاه

  1. سعید محمودی

    سلام ممنون از مطالبی که قرار دادید. اما سایت مورد نظر که برای تهیه پرسشنامه قرار داده اید خطا میزند و بالا نمی اید. علت چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *