تیتر خبرها

جعلی یا hijacked بودن یک مجله

جعلی بودن مجلات علمی

می دانید که اگر مجله ای ISI بوده و یا دارای ضریب تاثیر باشد بنابرین طی سالهای متمادی با ارزیابی و پایش دقیق مقالات خود به این مرحله رسیده است پس بنابراین دارای ارشیو قوی از مقالات خود می باشد.

در مجلاتی که جعل می شوند عموما جاعلان آنها دسترسی به ارشیو مقالات مجله اصلی و معتبر ندارند بنابراین یا ارشیوی تشکیل نمی دهند یا اگر تشکیل بدهند به تعداد انگشتان دست می رسد.

حتما ارشیو این مجلات را چک کنید و با سرچ عناوین مقالاتی که در وب سایت قرار داده شده است مطمئن شوید که مقالات در جای دیگر چاپ نشده باشندخیلی جالب است که بدانید چون این افراد به ارشیو مجله اصلی دسترسی ندارند برای گمراه کردن پژوهشگران اقدام به تشکیل ارشیو مقالاتی می کنند که قبلا در مجلات دیگر چاپ شده است و شما با یک سرچ سریع به آن دسترسی پیدا می کنید.

اسم ژورنال را به همراه ادیتور اصلی سرچ کنید. در این صورت مطمئن باشید به اسم ادیتور اصلی میرسید وقتی به اسم ادیتور رسیدید به دنبال ایمیل ایشان بگردید. عموما ادیتورهای ژورنالها اعضای هیئت علمی هستند و ایمیل ژورنالی آنها در وب سایتهای مختلفی درج شده است. ایمیل ژونالی ادیتور را با ایمیل درج شده در وب سایت های جعلی تطبیق دهید.

مسلما اختلافاتی را می یابید. چرا که یک یور نیم برای اولین و اخرین بار ثبت می شود و امکان جعل دقیق آن وجود ندارد. جاعلان این وب سایت ها عموما از ایمیلهای ازاد مثل یاهو و جیمیل استفاده می کنند.

دقت کنید ویژگی اصلی مجلات جعلی یا hijacked عدم داوری و مطالبه سریع هزینه های چاپ می باشد. به این نکته دقت کنید مجله ای که ISI و دارای ضریب تاثیر هیچ گاه به مقاله ای بدون کامنتهای داوری پذیرش نمی دهد. بنابراین هر وقت مشاهده کردید که ژورنالی با شرایط خوب تنها یک ایمیل تبریک پذیرش و شماره حساب برای واریز مبلغ داده به آن شک کنید.

در نهایت حتما از لینک زیر بررسی های لازم را به عمل آورید:

http://ip-science.thomsonreuters.com/mjl/

 

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *