تیتر خبرها

نرم افزار آموس (AMOS)

نرم افزار آموس (AMOS)

یکی از نرم افزارهای مناسب برای تحلیل داده های پایان نامه مدیریت و علوم انسانی است. نرم افزار Amos به شما امکان می دهد مدل های ساختاری و رفتاری که نشان دهنده روابط پیچیده هستند را ایجاد کنید. نرم افزار تحلیل آماری آموس (AMOS) جهت محاسبات تحلیل عاملی و مدل معادلات ساختاری استفاده می شود.

برونداد نرم افزار آموس به صورت گرافیکی بوده و لذا درک مطلب را تسهیل می کند AMOS  فراتر از توانمندی های معمول نرم افزارهای مدل سازی رفته و به عنوان مثال به خوبی می تواند به جایگزینی آنها دست زند AMOS نه تنها کلیه ویژگی های نرم افزارهایی نظیر LISREL  را داراست بلکه خصایص منحصر به فردی دارد که آن را از سایر نرم افزارهای مدل سازی متمایز می کند.AMOS یکی از موفق ترین نرم افزارهای آماری است که اختصاصاً برای مدل یابی معادلات ساختاری (SEM) طراحی شده است.

نرم افزار Amos توسط شرکت IBM سازنده نرم افزار SPSS به بازار عرضه شده است. نرم افزار Amos این امکان را برای شما ایجاد می کند که آماره های  آزمون فرض های روابط بین متغیرها را ارائه کنید و در مورد رد یا قبول فرض تصمیم بگیرید. این نرم افزار به شما اجازه می دهد مدل های مورد نیاز خود را با دقت بیشتر در مقایسه با تکنیک های آماری چند متغیره استاندارد ایجاد کنید. برای انجام این کار، امکان انتخاب رابط گرافیکی یا رابط غیر گرافیکی با استفاده از محیط برنامه نویسی برای کاربر در نظر گرفته شده است

 این نرم افزار امکانات زیر را در اختیار کاربران قرار می دهد:

-امکان مدل یابی معادلات ساختاری

-ایجاد مدل های واقع بینانه که نشان دهنده وجود روابط پیچیده است.

-استفاده از قابلیت کد نویسی غیر گرافیکی برای اجرای فوری مدلهای بزرگ و پیچیده و برای ایجاد مدل های مشابهی که در برخی ویژگی های محدود با یکدیگر متفاوت هستند.

-استفاده از مزایای تحلیل چند متغیره استاندارد همچون تحلیل رگرسیون، تحلیل عاملی، و همبستگی و تحلیل واریانس.

-بهبود برآوردها با تعیین ویژگی متغیرها قبل از توزیع.

-استفاده از مزیت مدل محاسباتی زنجیره مارکوف مونت کارلو (MCMC) که یک روش محاسباتی سریع است و می تواند به صورت اتوماتیک اصلاح شود.

-انجام برآورد نسبت به داده های گروه بندی یا سانسور شده.

-ایجاد مدل ها بر اساس داده های غیر عددی بدون اختصاص شاخص های عددی به داده ها.

-استفاده از نسبت دادن رگرسیونی برای ایجاد یک مجموعه داده تنها یا پیچیده.

-استفاده از نسبت دادن رگرسیونی تصادفی یا نسبت دادن بیزی برای ایجاد مجموعه داده چند متغیره.

امکان نسبت دادن ارزش به مقادیر گم شده یا متغیرهای پنهان.

استفاده از تحلیل بیزی – برای بهبود پیش بینی پارامتر های مدل.

ارائه روش های مختلف نسبت دادن داده ها – به منظور ایجاد مجموعه های متنوع داده.

کلاس های مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار های ایموس و لیزرل و پی ال اس با گواهی نامه بین المللی از انگلستان در محل آکادمی تحلیل آماری برگزار می گردد.

در صورت استفاده از مطالب منبع آن که آکادمی تحلیل آماری ایران است حتما ذکر شود.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *