تیتر خبرها

فصل سوم پایان نامه یا «مراحل انجام پژوهش»

فصل سوم را با عنوان «مراحل انجام پژوهش» با مقدمه ای شروع و با تشریح روش پژوهش ادامه می دهید و سپس به ترتیب عناوین فرعی زیر را با محتوای مربوط ارایه می دهید. جامعه پژوهش، نمونه پژوهش، نوع پژوهش، ابزار اندازه گیری پژوهش، متغیرها، شیوه های معتبرسازی ابزار پژوهش (روایی و پایایی)، شیوه گردآوری داده ها، روش تحلیل یافته های پژوهش و ملاحظات اخلاقی اهم عناوینی است که باید به آنها بپردازید.

به طوری که ملاحظه می کنید، فصل سوم، فصلی کوتاه و در عین حال بسیار مهم است، زیرا روند واقعی پژوهش و ابعاد و راهکارهای آن را نشان می دهد. بنابراین، انتظار دارد که با دقت و وسواس لازم و براساس آنچه که در فصول قبل به آن اشاره شد، به تدوین این فصل بپردازید. پایه اصلی نگارش این فصل، متن پیشنهاد پژوهش شما را تشکیل می دهد و لازم است که به نحو شایسته ای به توسعه و تکمیل آن و تبدیل آن به فصل سوم اهتمام ورزید. با توجه به این که این قسمت عمدتا از پیشنهاد طرح و پژوهش گرفته می شود، مجددا تاکید می گردد که زمان ها باید به صورت گذشته مطرح شوند.

به طور خلاصه فصل سوم با عنوان روش پژوهش شامل موارد زیر است:

? مقدمه (حداکثر یک پاراگراف)

? جامعه پژوهش نمونه پژوهش (حجم نمونه، روش اندازه گیری، معیارهای انتخاب نمونه)

? نوع پژوهش

? ابزار پژوهش

? تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش

? ابزار و روش گردآوری داده ها

? مکان و زمان انجام پژوهش

? روش تحلیل داده ها

? ملاحظات اخلاقی

درباره ی admin

2 دیدگاه

  1. با سلام
    آیا برای بررسی روایی تشخیصی یک آزمون در یک اختلال ، مثلا روایی تشخیصی وکسلر 4 در اختلال نقص توجه ، نمونه ها از همان گروه دارای اختلال انتخاب می شوند؟

    • عزیزم آزمون های روایی واگرا و یا تشخیصی مرتب به روز و جدید میشن. حتما در کلاس ها و سایت دیدی. اما برای مثال شما باید نوع پرسشنامه و اینکه انعکاسی و برآمده از روش چرچیل هست و یا ترکیبی رو حتما باید دانست تا پاسخ درست رو داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *