تیتر خبرها

عناصر اصلی مقدمه مقالات ISI

عناصر اصلی مقدمه مقالات ISI

مقدمه حدود 500-700 واژه است و می توان آن را به عنوان خلاصه ای اجرایی دانست که به خواننده نگاه اجمالی برانگیزاننده ای می دهد که در این مقاله چه گفته خواهد شد. در نتیجه مقدمهمقالات ISI باید توجه، علاقه، تمایل و کنش خواننده را جلب کند. به دیگر سخن مقدمه باید مقاله را به گونه ای موثر به فروش برساند با وجود این نوشتن مقدمه اغلب دشوارترین بخش مقاله به شمار می رود . مقدمه اغلب شامل شش عنصر است:

عنصر 1:نویسنده نخست باید موضوع کلی پژوهش را بیان کند.

عنصر2:هنگامی که موضوع کلی پژوهش معرفی شد، باید اهمیت علمی و عملی (اگر کاربردی باشد) آن بیان شود. شما باید پاسخ قانع کننده به این پرسش بدهید که خواندن این مقاله چه فایده ای دارد؟

عنصر 3: نویسنده سپس ادبیات موجود را خلاصه می کند و می گوید مهمترین پژوهش های پیشین که در ارتباط با پژوهش حاضر وجود دارند کدامند.اگر پژوهشیی تکرار شده است در اینجا باید آشکار گفته شود. همچنین باید به پژوهشی که تکرار شده بوده ارجاع درون متنی داده شود.

عنصر 4:سپس نویسنده مهم ترین شکاف، ناسازگاری یا تناقض موجود در ادبیات که در پژوهش حاضر به آنها پرداخته خواهد ششد توضیح داده می شود. همچنین نویسنده مهم ترین نقش این پژوهش که برای خواننده مفید خواهد بود را تشریح می کند.

عنصر5:این عنصر مقدمه باید دلالت آشکاری بر این موارد داشته باشد:

-مساله و سوال اصلی پژوهش که در این بررسی به آن پرداخته خواهد شد.

-اهداف ویژه پژوهش که به پژوهش شما جهت می دهند.

-زمینه ای که پژوهش در آن انجام خواهد شد.

-واحد تجزیه و تحلیل این پژوهش

عنصر 6:در نهایت نویسنده شمایی کلی از ساختار دیگر بخشهای مقاله ارائه می کند.

برخی از این عناصر ممکن است با هم ترکیب شوند.

 

از کپی کردن مطالب سایت یا کانال بدون ذکر منبع خودداری شود.

آدرس کانال تلگرام: https://telegram.me/analysisacademy

درباره ی admin

2 دیدگاه

  1. آیا در مقدمه از نتایج تحقیق نوشته میشود؟ودوم اینکه ایا در مقدمه روش تحلیل آماری مختصر گفته میشود؟ چرا که خیلی ها می گویند بیان نوشت تا محقق ها رو به خواندن کامل مقاله سوق بدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *