تیتر خبرها

وجوه تمایز پژوهش

انتظار می رود که پژوهش شما به صورت پدیده ای نو و منحصر به فرد ارایه شود به گونه ای که در زمینه علمی خویش گامی استثنایی به جلو بردارید. از این رو در این بخش باید مشخص نمایید که پژوهش شما با دیگر پژوهش های انجام شده در این زمینه، دارای چه تفاوت اساسی است و به کدام جنبه ها پرداخته اید که دیگران در پژوهش خود بدان نپرداخته اند.

امکان دارد که زمینه علمی، روش پژوهش، یا روند سر و سامان دادن پروژه پژوهشی شما در راستای برخی از پژوهش های انجام شده قبلی باشد و حتی از آنها الهام گرفته باشید و در مواردی دقیقا از ابزار پژوهشی  آنها استفاده نموده باشید. با این وجود، باید سعی نمایید که با تغییر متغییرها، دامنه پژوهش، محیط پژوهش و دیگر ابعاد پژوهش خویش ترتیبی اتخاذ نمایید که کار پژوهشی شما به صورت یک کار نو جلوه کند.

تمایزی که طرح پژوهش شما با سایر پژوهش های مشابه دارد، باید به میزانی باشد که لزوم بررسی را توجیه نماید. از نظر علمی، بیشتر اوقات دلیلی برای تکرار یک پژوهش وجود ندارد، بنابراین با پرداختن به وجوه تمایزو ابعاد تفاوت موجود بین یک طرح پژوهشی با زمینه های مشابه، امکان قضاوت را برای انجام طرح فراهم می سازد.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *